7492 8330 // ungtoender@toender.dk

Sverige 2024

Rejser & ture ✈️

fed tur til Sverige, hvor vi skal sejle i kano, prøve diverse vandaktiviteter med mere.

Aldersgrænse
Fra 14 år til og med 18 år og 11 måneder. Og du skal gå på et af følgende klassetrin: 8. 9. 10.
1500 kr.
Holdet er fyldt.

Beskrivelse

Tag med på vildmarkstur til Sverige med op til 48 andre unge mennesker fra Aabenraa og Tønder Ungdomsskole.
Vi sejler på de fantastiske søer i det sydsvenske øhav, bor på øde øer, laver mad over bål og opbygger fede fællesskaber med de andre unge på turen.

Rejsen er ikke en "overlevelsestur", men en "oplevelsestur" - alle kan være med. Turen er fyldt med spændende udfordringer og fantastiske naturoplevelser i det smukke Sverige.

Vi sejler i kano i tre dage og tager efterfølgende ind på fastlandet, hvor der vil være dage med valg af forskellige aktiviteter, fx masteklatring, grotteklatring, rappelling, øksekast, bueskydning, pusterørsskydning, fiskeri og aktivitetshus.

I løbet af dagene tager vi på en aften-tur, hvor vi skal ud og kigger efter Sveriges vilde dyr.
Du behøver ikke nogensinde at have siddet i en kano før eller være en naturnørd, bare du har lysten - så skal vi nok lære dig det. Sikkerheden er helt i top, og der vil være kæntringsøvelser, inden vi tager ud på den store sejltur.

Der afholdes infoaften d. 06-06-2024, som er obligatorisk for alle. Udover, at vi tegner og fortæller i detaljer om turen, får I her lejlighed til at stille masser af spørgsmål og vi får lavet telt- og kanogrupper.
Infoaftenen afvikles på Aabenraa Ungdomsskole - nærmer info følger.

Aldersgruppe: 8. klasse - 18 år.

Pakkedag: 29. juni
Afrejse: 30. juni
Hjemrejse: 6. juli

Andre hold i samme kategori